Lucka se občas setkávala s narážkami vůči ukrajinským žákům, celkově ale podle ní klima třídy spíš obohatili.
Tak co se týče toho klimatu, tak podle mě to nejvíc dopadlo na ty učitele, na ty pedagogy. Ty děti je přijímali celkem dobře. Nevím, jak to, jestli je to jakoby specifičností naší školy, kde máme hodně dětí se sociálním znevýhodněním, hodně jako romských dětí, takže ta, ta paleta toho, jak ty děti fungují, jak se projevují, je fakt široká, a oni v podstatě na ně reagovali velice dobře, přijali je mezi, přijali je mezi sebe, byli nějakým způsobem poučeni od těch učitelů o tom, co se děje na Ukrajině, o tom, na co třeba úplně zezačátku není dobré se vlastně ptát. Snažili se i tam dětem pomáhat s češtinou, snažili se občas mluvit i ukrajinsky, takže aspoň ze začátku rozhodně, samozřejmě nic není jako růžové, jenom, takže postupem času se začaly objevovat u některých dětí i takové to „vždyť je to jenom Ukrajinec“ a „ať mluví česky“ atd. Ale to bych zase řekla, že spíš to jsou věci, které si ty děti nosí z domova, které nejdou z nich, ale které jdou z toho prostředí té rodiny. A spoustu těch ukrajinských dětí se skvěle začlenilo, už jsou u nás někteří, některé druhý rok, umí česky, velmi dobře, velmi rychle, některé z nich se naučily, a v podstatě jsou jako výbornou součástí té třídy, a to klima nijak, vlastně jakoby nenarušily. Občas mi přijde, že, že vlastně to té třídě i prospělo v tom, že najednou tam byl nějaký nový prvek, mohli jsme se bavit o tom, co se děje ve světě, o tom, že bychom si měli pomáhat apod.
Lucka se občas setkávala s narážkami vůči ukrajinským žákům, celkově ale podle ní klima třídy spíš obohatili.
TřídaAleny se zapojila do projektu pro česko-ukrajinské třídy, s posílením vztahů pomohla také psycholožka.
Podle Lucky žádné z dětí nepotřebovalo emoční podporu ve spojení s tématem války. Někteří žáci ale byli málo komunikativní a motivovaní.
Kiki vnímala, že jí s příchodem ukrajinských žáků přibylo práce. Důležitý byl i jejich samotný přístup ke vzdělávání.
Leona ve vzkazu kolegům děkovala za jejich nasazení, dále jim doporučovala nebát se říct si o pomoc, respektovat psychickou únavu zejména starších dětí a zaměřit se na spolupráci.