Zpět na Škola z pohledu odborníků

Bára – DUS_02_01_02_DUSP06

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

 Textová verze

BÁRA pracovala v organizaci, která se specializuje na pomoc lidem s trpícími duševními obtížemi a krizemi. …více

Máme velice dobré zkušenosti se školami, i trochu horší zkušenosti, hodně závisí skutečně od typu toho zařízení, od toho, jestli je to základní škola, střední škola, jestli se na něco konkrétního zaměřuje, nebo ne. Jestli hodně je postavená na výkonu anebo je to nějaký rodinný typ školy, takže je to skutečně různorodé a celkem často v poslední době už se nám ozývají jako ta první osoba, která nás kontaktuje a hledá pomoc pro toho mladého. Bývá to třeba nějaký zaměstnanec školy, pedagog nebo školní psycholog, který nás oslovuje s tím, že někoho ve škole mají, že nás zvou do té školy nebo dokonce jsou ochotní přijít s tím klientem, s tím studentem k nám na setkání. A tak stejně ale jsou školy, kde se nám stává, že máme klienta, vidíme, že není schopen fungovat v rámci běžného studia, potřeboval by vyjednat nějaké výjimky ve výuce, nějaký individuální studijní plán, a když přicházíme do té školy o to požádat, nějak to spolu nastavit, tak nejsou až natolik jako vstřícní vůbec něco takového pro ty své studenty dělat, takže ta zkušenost je jako různorodá.

Další zkušenosti:

Tomáš vyprávěl o rozdílech ve vstřícnosti škol.

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

Podporu je podle Jany potřeba poskytnout nejen dítěti s duševním onemocněním, ale i ostatním žákům v kolektivu.

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci.

Margaretka byla pro pedagogy oporou.