Zpět na Škola z pohledu odborníků

Markéta – DUS_02_01_06_DUSP17

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

 Textová verze

MARKÉTA pracovala jako psycholožka na základní škole, kde se setkávala s dětmi trpícími různými psychickými poruchami …více

No napadá mě k tomu, že často jsou v tý pozici šikanovanej a šikanátor. V kolektivu některý ty děti, který jsou víc pozornostní, tak mají víc přátel, zároveň tím, že tu pozornost hledaj, tak jsou hodně vidět. Až moc. A dělaj si tím i negativní pozici v tý třídě vůči spolužákům, tak vůči učitelům Já mám spíš zkušenost s těma, který na sebe strhávaj pozornost negativní. Takže to je jedna poloha, jako že jsou milovaný a zároveň nenávidění, mi přijde, některý. Anebo tak jako ignorovaný. A pak ještě určitě tam jsou děti, který nejsou tolik vidět. Takový ty jako neviditelný, který prostě jsou, ale nikdo o nich neví. S těma jsem se taky párkrát setkala, to jsou takoví vzorní žáci, který nemají kamarády, nikdo se o ně nezajímá, jsou zavření v tom svým světě, ze kterýho neumí vystoupit a jít do toho okolí. Nebo jsou nezajímaví pro ty ostatní děti, uzavření hodně. A u těch učitelů je to strašně individuální, u některých učitelů vidím, že by vůbec neměli učit, protože sami se sebou jsou tak nezralí, že ta práce s dětma je katastrofální, některý jsou úplně skvělí a samozřejmě jako čím míň zralej je ten učitel v tom seberozvoji, tím hůř přistupuje k těm dětem, který jsou nějak problematický, takže tam to jako, no tam si myslím, že to je problém.

Další zkušenosti:

Tomáš vyprávěl o rozdílech ve vstřícnosti škol.

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

Podporu je podle Jany potřeba poskytnout nejen dítěti s duševním onemocněním, ale i ostatním žákům v kolektivu.

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci.

Margaretka byla pro pedagogy oporou.