Zpět na Škola z pohledu odborníků

Terka – DUS_02_01_05_DUSP11

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

 Textová verze

TERKA pracovala jako speciální pedagog v organizaci zaměřené na duševní zdraví dětí a adolescentů. …více

Ve třídním kolektivu. Jo. Já mám zkušenost, já mám výraznou zkušenost spíš s dětma, co mají úzkosti, když jsou ve škole, takže většinou to funguje u nich tak, že mají jednoho třeba člověka, kterému věří, anebo nějakou menší skupinku, které jsou pro ně podpůrné. Ale potom jsou mimo ten třídní kolektiv v rámci toho, že třeba ta třída nemusí úplně chápat to, co se mu děje, že většinou ti úzkostní mají problémy stoupnout před tabuli nebo prostě odcházejí z výuky, protože prostě potřebují. Takže spíš se můžou potýkat i s nějakým posměšky nebo s tím, že vlastně když mají nějaké výhody v tom smyslu, že třeba nejsou zkoušeni u tabule, tak i v rámci tohoto.

Další zkušenosti:

Tomáš vyprávěl o rozdílech ve vstřícnosti škol.

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

Podporu je podle Jany potřeba poskytnout nejen dítěti s duševním onemocněním, ale i ostatním žákům v kolektivu.

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci.

Margaretka byla pro pedagogy oporou.