Zpět na Škola z pohledu odborníků

Alena – DUS_02_01_03_DUSP10

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

 Textová verze

ALENA byla asistentka pedagoga na základní škole, kde se snažila poskytnout potřebnou podporu a péči dětem a rodinam s různými psychickými potížemi. …více

Tazatel: A dalo by se podle vás v téhle oblasti (školství) něco zlepšit?

Alena: Zase. Vzděláváním učitelů a nějak jakoby prací s tím kolektivem, práce s celým klimatem školy. Ty děti to budou cítit. Moje zkušenost je ta, že když se snažíme pracovat na tom klimatu a jedeme různé podpůrné projekty, různé akce, takže se to daří, aby ty děti nebyly úplně vyčleněny, že jsou na okraji v tom kolektivu a ty děti to nějakým způsobem chápou, to si myslím, že se nám daří, protože opravdu neřešíme tolik problémů.

Další zkušenosti:

Tomáš vyprávěl o rozdílech ve vstřícnosti škol.

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

Podporu je podle Jany potřeba poskytnout nejen dítěti s duševním onemocněním, ale i ostatním žákům v kolektivu.

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci.

Margaretka byla pro pedagogy oporou.