Zpět na Škola z pohledu odborníků

Lenka – DUS_02_01_07_DUSP05

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci. 

 Textová verze

LENKA pracovala jako ředitelka organizace, která se specializovala na podporu lidí s duševním onemocněním. …více

Taky už jsem to zmínila. Zaplať Pán Bůh je to lepší, je to opravdu lepší. Nám se teďka podařilo přesvědčit konkrétní školu, že tam opravdu jsou obhajitelný potřeby nějakého individuálního studijního plánu nebo individuálního přístupu k těmhle dětem nebo mladistvým. Takže to funguje a musím říct, že teďka poslední klient nový, který k nám přišel z této školy, tak fungování ve škole nebo přístup školy, když jsem se ho zeptala, nepovažuje vůbec za problém. Říkal, že jsou báječný, ale je to několikaletá práce a komunikace s tou školou. Před dvouma rokama to ještě jako bylo jiný, ta škola měla hodně stigmatizující náhledy na tyto děti, typu: „a zas další ústupky, zas něco jako chce, zas tady přines nějaký papír, že mu máme něco jako odpustit nebo dovolit,“ a už zaplať Pán Bůh na to koukají jinak. A tenhle vlastně nový klient mě potěšil, že řekl, že si na přístup školy vůbec nemůže stěžovat.

Další zkušenosti:

Tomáš vyprávěl o rozdílech ve vstřícnosti škol.

Bára měla výborné i horší zkušenosti se školami.

Vzdělávání učitelů a práce s klimatem školy je podle Aleny nejdůležitější.

Podporu je podle Jany potřeba poskytnout nejen dítěti s duševním onemocněním, ale i ostatním žákům v kolektivu.

Terka pozorovala, že žáci s úzkostmi mají ve větším kolektivu potíže.

Markéta vysvětlovala, že některé děti v kolektivu strhávaly přílišnou pozornost nebo naopak působily jako neviditelné.

Lenka pozorovala postupné zlepšení přístupu školy díky intenzivní spolupráci.

Margaretka byla pro pedagogy oporou.