Zpět na Projevy ADHD ve škole

Eva popisovala výkyvy pozornosti její dcery v průběhu vyučování.

Eva

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 41 let

Textová verze


P: Vznikaly problémy v obrovskejch výkyvech pozornosti. To znamená jeden den vypočítala deset příkladů správně. Druhej den najednou vypočítala deset příkladů špatně. A to už bylo zvláštní a nemohla si vůbec ani vzpomenout na tu metodu, kterou se to počítá. Stalo se to jednou dvakrát, a když už se to pak stávalo opakovaně, tak paní učitelka zaznamenala, že na ní často mluví a ona ji nevnímá. Nevnímá ji a i tu látku, o který ví, že ji umí, najednou to nejde. Docházelo k takovejm prudkejm útlumům, kdy třeba dvacet minut byla úplně zaseklá, nepoužitelná, nepsala, nevnímala, neodpovídala, nereagovala.


Další zkušenosti:

Sezení v lavici pro dceru Evy bylo nepříjemné, vytvořilo v ní napětí.

Podle Roberta byl syn fyzicky zdatný.

Synové Michaela se ve svých slovních projevech občas nezvládali kontrolovat.

Syn Pavly si pozornost ostatních dětí získával tak, že je občas bouchl nebo štípl.

Eva popisovala výkyvy pozornosti její dcery v průběhu vyučování

Petra vnímala, že syn dozrával a zlepšoval se i přes poruchu pozornosti.

Petra se obávala jak budou problémy s pozorností syna do budoucna ve vzdělání limitovat.

Jedním z rituálů syna Hanky bylo poslouchání pohádek.