Zpět na Projevy ADHD ve škole

Petra se obávala jak budou problémy s pozorností syna do budoucna ve vzdělání limitovat.

Petra

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 45 let

Textová verze


P: Jeho to limituje třeba ve známkách, má dobrý známky, vyjadřuje to tu hodnotu, jsou to 2-3, ale dá mu to strašně práce a ve finále, co mu to dá práce, tak ten efekt to nepřinese, protože tam dojde k časové proměně, únavě pozornosti a tak dále, takže tu písemku třeba nenapíše tak dobře, jak by ji zvládl za jiných okolností a na to, nakolik se na to připravoval. Je pravda, že naštěstí spousta kantorů to ví, takže ta známka sice odpovídá, co tam má za ty průběžný, ale dokážou se i podívat a přidat mu ve smyslu toho, když vidí tu jeho snahu. Takže z toho mám trošku obavy, aby ho tohle nelimitovalo, protože všichni nám doporučuji střední školu, že inteligentně je chytrej, že na to má, ale aby tohle to ho nezlimitovalo v tom, že by neudělal státní maturitu.


Další zkušenosti:

Sezení v lavici pro dceru Evy bylo nepříjemné, vytvořilo v ní napětí.

Podle Roberta byl syn fyzicky zdatný.

Synové Michaela se ve svých slovních projevech občas nezvládali kontrolovat.

Syn Pavly si pozornost ostatních dětí získával tak, že je občas bouchl nebo štípl.

Eva popisovala výkyvy pozornosti její dcery v průběhu vyučování

Petra vnímala, že syn dozrával a zlepšoval se i přes poruchu pozornosti.

Petra se obávala jak budou problémy s pozorností syna do budoucna ve vzdělání limitovat.

Jedním z rituálů syna Hanky bylo poslouchání pohádek.