Andrea popisovala různou kvalitu vysokých škol a pořádaných kurzů.
T: Myslíte si, že vysokoškolské vzdělání připraví pedagogy na to, učit pak děti s ADHD?
P: Nemohla bych odpovědět jednoznačně. Protože určitě to záleží na fakultách a na způsobu výuky v jednotlivých předmětech. Co mám zkušenost, já jsem studovala speciální pedagogiku, jsem původně speciální pedagog. Takže my jsme o těch poruchách chování i o poruchách učení, měli dost. A hrozně mě ty předměty bavily a bylo nám to podáno velmi dobře. Že nás to zajímalo. Že jsme do toho viděli. Ale vím, že kolegyně, které jsou z jiných škol, které prošly jinými školami, tak říkají úplný opak. Takže to je těžko říct.
T: A nějaké semináře, kurzy jste absolvovala?
P: Ano. Jezdila jsem, a teďka i paní učitelky jezdí, vždycky co nám chodí nabídka do školy, tak jim přeposílám. Ony si samy vybírají. A v tomto školním roce třeba už tam mají navybírané ADHD i k ADD semináře.
T: A jaký s tímto kurzem máte zkušenosti?
P: Zase jak s kterými. Některé mi připadnou, že byly dělané jenom proto, aby se utratily peníze. Ale některé byly velice kvalitní. To už potom, když už máte s lektory zkušenosti dobré, tak už je berete. Ani nechcete ty ostatní. Takže máme takové různé psychiatry a psychology, se kterými rádi spolupracujeme a jezdíme na semináře jejich.