Zpět na Projevy ADHD ve škole

Jedním z rituálů syna Hanky bylo poslouchání pohádek.

Hanka

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 48 let

Textová verze


P: Tenkrát jsem to brala, že už ten den můžu jako odškrtnout, už jsme to zvládli a teď chvilku poslouchá pohádky a u toho usíná. Že, ne, že bych mu je nečetla.Četla jsem mu mraky pohádek, měl to jako rituál a vlastně přes všechny svoje věky, přes školu, byl schopnej poslouchat Křemílka a Vochomůrku a dětský kazety ještě v šesté třídě, protože to měl rád. Možná jsem ho k tomu nějakým způsobem navedla, že s tím má spojený pocit bezpečí, klidu, když něco tak to hraje.  Asi jsme vybírali dobrý kazety, dobrý písničky. Tento zvyk tam má.


Další zkušenosti:

Sezení v lavici pro dceru Evy bylo nepříjemné, vytvořilo v ní napětí.

Podle Roberta byl syn fyzicky zdatný.

Synové Michaela se ve svých slovních projevech občas nezvládali kontrolovat.

Syn Pavly si pozornost ostatních dětí získával tak, že je občas bouchl nebo štípl.

Eva popisovala výkyvy pozornosti její dcery v průběhu vyučování

Petra vnímala, že syn dozrával a zlepšoval se i přes poruchu pozornosti.

Petra se obávala jak budou problémy s pozorností syna do budoucna ve vzdělání limitovat.

Jedním z rituálů syna Hanky bylo poslouchání pohádek.