Zpět na Studenti a asistent pedagoga

Honza měl s asistenty pozitivní i negativní zkušenost.

Honza

  • Věk studenta v době rozhovoru: 15 let

Textová verze


T: No vidíš a zapomněli jsme nějak na toho asistenta pedagoga. Tomu by si vzkázal co?

P: Radši nic.

T: Ještě by to bylo něco ostřejšího?

P: Bylo by to trošku ostřejšího.

T: A co Ti tam nesedělo, že by to bylo ostřejší? Jakou ty máš zkušenost?

P: S pedagogem, já jsem měl teda 2. Jeden byl u mě v pořádku, ten druhej ne. Ten druhý, jsme si nesedli. A hlavně on strašně ten asistent do mě tlačil. Choval se, jako kdybych byl v první třídě. Ne, jako v sedmičce. Choval se jako kdybych byl v první třídě. Strašně na mě tlačil a mně to nevyhovovalo. Já mám svoje tempo a prostě von se prostě ho snažil změnit.

T: Jako zrychlit?

P: Já mám prostě svoje tempo. Mně to nevyhovovalo.

T: Co ještě znamená, že to bylo jak v první třídě?

P: Jako kdyby že mě strašně moc radila s věcma, a který jsem já třeba věděl. Ona mi strašně radila. To mně třeba osobně nevyhovovalo.

T: Že Tě až moc předbíhala.

P: (hm). Až moc předbíhala.

T: A to, co Ti sedělo na tom druhým? To bylo co, že to fungovalo?

P: Že to víc fungovalo a že jsem, jako kdybych byl víc samostatnej. Že občas jako v podstatě mi přečetl něco, co jsem nedokázal přečíst, jsem nezvládl přečíst. Občas mně poradil s něčím, ale nebylo to zas takový tragický, jako u toho druhýho.

T: Ti nechávala prostor, aby sis to mohl vyřešit sám.

P: (hm). Nechával.


Další zkušenosti:

Podle Vojty asistent ve třídě mohl sledovat žáky, kteří potřebovali speciální pomoc.

Honza měl s asistenty pozitivní i negativní zkušenost.

Simon je rád, že může jít s asistentem na chvíli na chodbu se „vyblbnout“.