Žákyně 9. třídy s množstvím zameškaných hodin, výraznými výkyvy v chování i prospěchu a projevy, kterými se zřejmě snaží přitáhnout pozornost (vykřikování, nerespektování autorit apod.). Žije s matkou, která na ni kvůli práci často nemá čas a přiznává, že je ve výchově nedůsledná. U dívky se kromě problémového chování objevilo i sebepoškozování a myšlenky na sebevraždu.
Žákyně 9. třídy měla v loňském školním roce velké množství (více než 100) zameškaných hodin. Třídní učitelka měla podezření, že si omluvenky píše sama. U dívky bylo možné pozorovat rok od roku zhoršené chování, vykřikování během vyučování a nerespektování autorit – některých učitelů. Do školy chodila často neupravená, nebo naopak výrazně (až provokativně) nalíčená (během návštěvy multidisciplinárního týmu byla prý nalíčená doslova jako klaun).
Prospěch měla žákyně jako na horské dráze. Často se objevovaly čtyřky a pětky, ale jindy zas dostávala jedničky a dvojky. Postupem času se mezi pedagogy vytvořili dva tábory, které se na dívku dívaly naprosto odlišnou optikou. Jedna skupina učitelů se žákyní vycházela, druhou tvořili pedagogové, kteří měli na dívku averzi, jen ji viděli stát na chodbě.
Postupem času se k problémovému chování přidalo i sebepoškozování, myšlenky na sebevraždu, úvahy o smyslu bytí a existence na tomto světě. Školní metodik prevence toto varovné chování zaregistroval a pozval rodiče dívky do školy.
Dorazila pouze matka, otce prý ve škole prakticky neznají. Rodiče jsou rozvedení od 2,5 let dívky a žákyně v péči matky, která je po rodičovské dovolené zaměstnaná jako sezónní zaměstnankyně v turistickém ruchu. Během sezony je velmi vytížená, někdy zůstává v zaměstnání i přes noc. Mimo sezónu si přivydělává hlídáním dětí a jako servírka. Matka uvádí, že si je vědoma, že ve výchově dcery byla a je nedůsledná a nemá na ni mnoho času. Otec má stabilní zaměstnání, ale o jeho zapojení do výchovy chybí informace. Žákyně je prý od malička zvyklá být hodně samostatná. Baví jí počítačové hry a malování a ráda tráví čas v partě kamarádů.