Chlapec ze 7. třídy nerespektuje autoritu některých (většinou benevolentnějších) učitelů. Chová se způsobem, který byl označen dokonce jako počínající šikana pedagogů. Neplnil si povinnosti, byl drzý a vulgární. Do školy chodil nevyspalý, bez přípravy a pomůcek. Došlo i k radikálnímu zhoršení jeho prospěchu. Rodiče přišli do školy až po opakovaných důrazných výzvách, do té doby zřejmě podceňovali rozsah problému. Rozhovor s nimi byl nejprve velmi nepříjemný, posléze se je však podařilo namotivovat k určité spolupráci.
Chlapec (7. třída) se začal velmi nevhodně projevovat v některých hodinách. Učiteli to bylo klasifikováno až jako začínající šikana vůči pedagogům. Žák nerespektoval autoritu učitelů, byl drzý a vulgární. Problematické chování směřoval většinou vůči vyučujícím, kteří byli spíše benevolentní. Neplnil si povinnosti, do školy chodil bez přípravy a pomůcek. Do školy docházel velmi často nevyspalý a unavený. Stávalo se, že některé vyučovací hodiny prospal. V důsledku svého chování chlapec dostával poznámky a důtky třídního učitele i ředitele školy.
Rodiče postupně přestali reagovat na telefonáty a emaily ze školy, někdy se nedostavili ani na třídní schůzky. Škola rodiče informovala o zapojení multidisciplinárního týmu a apelovala na to, aby byli rodiče přítomní, když kvůli jejich synovi přijede „organizace zvenčí“.
S rodiči byl poté veden rozhovor, který zpočátku nebyl vůbec příjemný. Otec chlapce zvyšoval hlas a byl velmi rozladěný celou situací i přítomností multidisciplinárního týmu. Vyšlo najevo, že měli rodiče o chlapcově chování a problémech určité povědomí, ale netušili, nakolik je jeho chování závažné. V rámci rozhovoru se nakonec rodiče podařilo namotivovat ke spolupráci se školou.