Chlapec ze druhé třídy celodenně narušuje vyučování nevhodnými zvukovými projevy (skřeky, prdění, výkřiky). Občas se u něj objevují i různé tiky. Vyučující zatím neuspěly v hledání situačních souvislostí ani ve snaze toto chování regulovat podpůrnými opatřeními.
Chlapec (2. třída) často ruší ve vyučování různými nevhodnými zvukovými projevy (jako jsou skřeky, výkřiky, prdění apod.), které vydává v průběhu celého dne. Občas se u něho dostavují i tiky v podobě předozadního kývání nebo propínání rukou.
Vyučující v tomto směru zaznamenaly lepší a horší dny, nedokázaly však vysledovat návaznost na náročnost zadávaných úkolů, denní dobu, míru únavy chlapce ani žádnou jinou situační charakteristiku.
V rámci snahy o řešení nebo alespoň zmírnění nežádoucích projevů zatím třídní učitelka a asistentka pedagoga vyzkoušely společné vysvětlování v komunitním kruhu s celou třídou a posílení možnosti individuální práce, kdy si směl chlapec vybrat, jestli bude na zadaném úkolu pracovat ve třídě nebo v jiné místnosti. Na základě zjištění, že si chlapec rád odškrtává splněné úkoly, mu je začaly psát na papír. Problémové chování se ale v důsledku žádného z vyzkoušených opatření nezlepšilo.
Za účelem zjištění podrobností o případu proběhla dvě pozorování ve výuce a rozhovory s chlapcem, matkou chlapce, třídní učitelkou, asistentkou pedagoga a družinářkou.