Zpět na Pedagogické přístupy

Dcera Evy dostala poznámku za lhaní, protože nemohla najít žákovskou knížku.

Eva

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 41 let

Textová verze


P: Samozřejmě našli se učitelé, nebylo jich moc, kteří defakto, a i dneska se teda najdou, kteří ADHD úplně a z principu odmítají. Odmítají papíry z poradny. Odmítají je s tím, že to je dneska moderní, novinka, omluva pro nevychované děti. A jsou o tom opravdu bytostně přesvědčený. To znamená dcera měla angličtinářku, která jí netolerovala nic. Nic. V momentě, kdy to neuměla, kdy měla teda ten horší čas, napsala hodně chyb, tak byla z diktátu čtyřka, jo? A nebo byly takové případy, že jí chtěla dát poznámku do žákovskou. Dcera hledala v aktovce a žákovskou nenašla, protože to se jí stávalo často, že někde něco hledala a nenašla to tam. Učitelka vzala aktovku a našla ji. A napsala dceři poznámku, že lhala. Nejdřív, že vyrušovala a pak že zapírala žákovskou a vůbec nebyla ochotná připustit, že dcera aktovku prohledala.


Další zkušenosti:

Učitelka synovi Roberta uzpůsobovala styl výuky.

Učitelky měly ve školce syna
Kláry rády, ve škole motivace chyběla.

Učitelka syna
Hanky ho měla opravdu ráda, vnímala hlavně jeho lepší stránku.

Paní učitelka syna
Hanky B. hledala důvod proč tolik zapomínal.

Dcera
Evy dostala poznámku za lhaní, protože nemohla najít žákovskou knížku.

Pro Robertova syna bylo náročné komunikovat s učitelkou před celou třídou.

Petra od učitelů dostávala za syna vynadáno. Pomohl přestup do jiné třídy ve školce.