Zpět na Začátky práce pedagogů se studenty se specifickými vzdělávacími potřebami

Pro Jarmilu bylo důležité, že si mohla v praxi hned ověřit získané informace.

Jarmila

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: let

Textová verze


T: Dostala jste na studiích speciální pedagogiky dostatek informací, jak pracovat tady s žáky se speciálními potřebami?

P: To si myslím, že jsem dostala. Ale hlavně pro mě bylo důležité, byly to důležité informace, ale to že jsem studovala při zaměstnání, že už jsem s těmi dětmi hnedka byla v praxi, že sem si to mohla ověřit.

T: Jste měla zkušenost už s nimi.

P: To, co sem se naučila, tak hnedka když sem přišla ze školy, tak hned v pondělí dá se říct, že to bylo hned bezprostředně po té informaci. To bylo fajn.

T: Ještě třeba nějaké zdroje, odkud tyhle informace získáváte pro tyto žáky?

P: Jou to různá školení, kterých se zúčastníme a internet také a různé knížky, literatura.

T: Jaká vás zaujala? To by mě zajímalo. Máte nějakou, která vás třeba oslovila?

P: Tak já sem třeba od autorky knih o ADHD přečetla dost knížek. Velkým přínosem, teď si vzpomínám, pro mě byla taky poradna Pedagogicko-psychologická poradna v okresním městě, kam sem jezdila na různé semináře a školení. Tam jsem si udělala, oni pořádali skupinky pro děti předškolní a školní, a ty sem absolvovala. Je tam speciální pedagožka výborná. A paní psycholožka. Vydávají i knihy. Myslím si, že mají dostatek praxe, takže když sem dříve potřebovala poradit, tak jsem se obrátila přímo na tu poradnu.


Další zkušenosti:

Andrea čelila v začátcích dysfunkční třídě.

Studenty s ADHD měl Robertrád, protože z nich mohl čerpat aktivitu.

Marin se s přechodem ze základní školy do dětského domova srovnal rychle.

Robert se po celou kariéru průběžně vzdělával.

Andrea popisovala různou kvalitu vysokých škol a pořádaných kurzů.

ProJarmilu bylo důležité, že si mohla v praxi hned ověřit získané informace.