Jarmila je zdravotní sestra a speciální pedagog. Pedagogickou práci s dětmi s ADHD považuje za náročnou, především kvůli velkému počtu žáků ve třídě. Doporučila by, aby měla každá třída asistenta pedagoga a každá škola dobře sladěný a komunikující pedagogický kolektiv a poradenské pracoviště. Poradenské pracoviště ve skladbě školní psycholožka, speciální pedagog a pracovnice prevence se u Jarmily ve škole jednou měsíčně schází a řeší školní potřeby konkrétních žáků. Za jeden z nejdůležitějších faktorů pro práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami považuje Jarmila vzájemnou spolupráci školy a rodiny.
Jarmila je vzděláním zdravotní sestra a speciální pedagog. Práce s dětmi jí baví. Dle jejího názoru by pedagog měl být přísný, laskavý, vnímavý, bystrý, přijímající a pokud možno vždy dobře připravený na výuku.
Jarmila se domnívá, že dětem a speciálně k dětem s ADHD je třeba nastavovat adekvátní vztahové hranice a jasná pravidla. Případné konflikty a nedorozumění se, dle jejích slov, musí řešit okamžitě a přímo na místě. Při komunikaci s dětmi s ADHD se snaží vyzdvihovat především jejich pozitiva. Příliš je nenutí do aktivit, které nemají rádi.
Dle názoru Jarmily, je pro děti s ADHD velkým přínosem asistent pedagoga. Ten by měl být agentem a spojencem dítěte naladěným na jeho vlnu, který s ním tráví přestávky, pomáhá s přípravou na hodiny a komunikuje jeho potřeby s pedagogem.
Dále Jarmila hovořila o tom, že je v jejich škole kvalitní pedagogický kolektiv a poradenské pracoviště, jehož je členkou. Toto poradenské pracoviště zahrnuje školní psycholožku, speciálního pedagoga a pracovnici prevence. Jednou měsíčně se tým schází a diskutuje o školních potřebách konkrétních dětí. Pokud se objeví podezření na ADHD, vysílají dítě do pedagogicko-psychologické poradny na vyšetření.
Pro práci s dětmi s ADHD je důležitý sladěný kolektiv pedagogů, kde probíhá vzájemná podpora a předávají si užitečné informace ohledně přístupu k žákům. Pedagogickou práci s dětmi s ADHD považuje Jarmila za náročnou a vyčerpávající a to především proto, že je ve třídách příliš mnoho žáků.
Svoje studia na vysoké škole považuje Jarmila za dostatečně pokrývající teoretické informace i praktické zkušenosti ohledně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Další poznatky získává Jarmila z internetu, seminářů a školení. Když si s něčím neví rady, konzultuje toto téma s pedagogicko-psychologickou poradnou.
Kolegům by přála, aby narazili na spolupracující rodiče, nebo aby si uměli naklonit rodiče na svou stranu. Bez spolupráce rodiny je, dle jejího názoru, práce s dětmi s ADHD komplikovaná.
Rodičům by vzkázala, aby uznávali autoritu pedagoga a snažili se o spolupráci se školou. Pro děti s ADHD doporučuje více mimoškolních aktivit, aby se děti mohly projevit i v jiném světle než ve škole. Dále by doporučila sportovní aktivity.