Zpět na Co pomáhá dětem s ADHD ve škole

Klára se domluvila s učitelkou, že nebude mít syn úlevy, pokud to nebude potřeba.

Klárka

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 45 let

Textová verze


P: Neděje se mu tam myslím, žádná velká křivda, dokonce měl z poradny napsaný, že nemusí dělat úkoly v plném rozsahu. Já jsem mu to neřekla a věděla to jenom třídní učitelka, že to tam bylo napsáno a ona mu to řekla teď v květnu. A on říká: „Od kdy?“ a ona říká: „No, od září.“ Jsme měli doma bouři, protože já jsem vyhodnotila, že to zvládne a zvládnul to. A akorát jsme se domluvili, že já kdybych vyhodnotila, že prostě to nedává, tak napíšeme, že je nebude dělat. Ale měli toho, tak málo a on díky své paměti ho to moc nestojí, neučí se denně víc než 30 minut, včetně těch úkolů. Takže jsem mu řekla, že prostě je bude dělat tak jako všechny ostatní děti, takže vlastně nečerpáme žádné výhody. Kromě přihlédnutí k tomu chování. Tak jinak nemá žádné.


Další zkušenosti:

Syn Ivany se připravoval lépe na předměty, kde ho učitelé měli rádi.

Paní učitelka bral podle
Hanky B. konflikty mezi spolužáky s rezervou

Ivana byla ráda, že její syn byl spolužáky respektován i přes své specifické zájmy.

Michaela nakoupila pomůcky, které u jejím dětem pomáhaly také pro ostatní děti ve třídě.

Klára se domluvila s učitelkou, že nebude mít syn úlevy, pokud to nebude potřeba.

Pavle pomohlo doporučení psycholožky pro učitelky, jak lépe zvládat situaci mezi dětmi ve školce.

Julie synovi prokládala domácí úkoly hrou a odměnou.

Dcera Evy měla oporu ve víře a farářce.