Zpět na Škola a vzdělání očima studentů

Simon by v budoucnu rád pracoval hlavně fyzicky.

Simon

  • Věk studenta v době rozhovoru: 14 let

Textová verze


P: Myslím si, že nebudu moct dělat práci v kanceláři. Já bych ji ani dělat nechtěl. Nechci dělat u lopaty, ale chci dělat něco, třeba dám příklad Zoo, doplňovat zboží, dělat třeba na benzínce. Tam bych chtěl dělat, tam chodím, prodávám. Půjdu třeba do skladu, doplním pití, tam sem dělal, moje máma dělá na benzínce a já sem tam byl vod 9 do večera do 7 do rána, celou noc bez spaní a pomáhal sem tam a vydělal sem si, byl sem na brigádě. Byl jsem fakt vyřízený, ale spokojený, protože já, když nemám práci, tak usínám. Ve 4 ráno už sem byl mrtvý, ale když sem měl práci, když sem měl co dělat, když mi třeba řekli: „Doplň zboží támhle,“ Tak já sem nebyl unavenej, ale jak sem neměl co dělat, tak mně se zavíraly oči a já sem byl unavenej, já sem prostě-potřebuju něco dělat.

T: Takže vidíš, že bude nějaká aktivní práce?

P: Jo.

T: Třeba u té benzínky.

P: Třeba u benzínky.


Další zkušenosti:

Dia již ve školce uměla číst. Problémy přišly později.

Jakub měl ve škole rád zpěv a herectví.

Vojta vnímal školu jako místo, kam se musí chodit.

Marco hodnotil jako nejhorší zážitek, když jej neprávem odsoudili.

Ondra by nejraději zrušil zákaz telefonů a učil se hrou.

David si přál být ve škole hodnější.

Lucie vnímala, že ve speciální škole probírají méně látky, klidnějším tempem než na obvyklé základní škole.

Simon by v budoucnu rád pracoval hlavně fyzicky.

Vojta se bál, že bude mít kvůli své paličatosti problémy se zaměstnavatelem.

Dia si přála jít studovat veterinářství a pomáhat zvířatům.