Alena byla asistentka pedagoga na základní škole, kde se snažila poskytnout potřebnou podporu a péči dětem a rodinam s různými psychickými potížemi. Byla součástí školského poradenského zařízení a podílela se na prevenci. Oceňovala preventivní programy školy, které sloužily jako prostředky k tomu, jak podpořit duševní zdraví dětí.
Alena považovala za důležié, aby se o problematice zdraví otevřeněji diskutovalo a aby se zlepšila dostupnost odborné péče. Vnímala nedostatečnou otevřenost a stigma v souvislosti s psychologickou a psychiatrickou pomocí.
Při práci s dětmi kladla Alena důraz na komunikaci, empatii a spravedlnost. Věřila, že i děti s obtížemi by měly být respektovány a přijímány. Cítila, že mnozí lidé bagatelizují problémy spojené s duševním zdravím dětí a rodin. Považovala za nezbytné vzdělávání v této oblasti, které by mělo být přístupné všem lidem, kteří s dětmi pracují.
Kromě vystudovaného oboru sociální pedagogiky a praxe v psychiatrické léčebně se Alena průběžně vzdělávala prostřednictvím různých kurzů, webinářů a školení. Byla přesvědčena, že práce s dětmi s duševním onemocněním vyžaduje neustálé zdokonalování, proto se snažila rozvíjet své profesní kompetence, zejména v oblasti komunikace.
Alena poukázala na určité problémy, které se týkaly vyčleňování dětí s duševními problémy z třídního kolektivu. Díky vzdělávání učitelů a tvorbě podpůrných projektů by se podle ní měla situace na školách zlepšit. Pomohlo by to vytvářet bezpečné a inkluzivní prostředí, které podporuje respekt všech.
Příspěvky