Terka pracovala jako speciální pedagog v organizaci zaměřené na duševní zdraví dětí a adolescentů. Její hlavní pracovní náplní byla péče o děti trpící úzkostmi, panickými ataky a poruchou hyperaktivity a pozornosti. Práce zahrnovala mapování problémů, podporu dětí ve školním prostředí a spolupráci s rodiči, která byla povinná a zahrnovala také návštěvy rodinných poraden. Při práci s dětmi Terka využívala různé techniky a pomůcky, jako byly např. kartičky s obrázky nálad, hry a tištěné materiály, které pomáhaly dětem zvládat jejich potíže. Zvlášť děti s úzkostmi potřebovaly důvěryhodnou osobu, Terka kladla důraz na citlivost a porozumění a cítila odpovědnost za řešení rizikových situací.
Terka měla odborné vzdělání v oblasti speciální pedagogiky, které jí poskytlo základní znalosti pro práci s dětmi. Vzhledem k náročnosti ané oblasti si ale přála více informací a odborné přípravy zaměřené na duševní zdraví. Pravidelně se vzdělávala na kurzech, seminářích a supervizích, což jí umožnilo podporu v rozvoji profesních dovedností a lepší připravenost pro náročné situace. Pro Terku byly mnohdy složité některé administrativní úkoly, správa rozvrhů a řešení logistických problému. Vnímala to jako aspekty, které její práci ztěžovaly. Do oboru vstoupila bez velkých očekávání s vědomím, že se systém práce zaměřený na duševní zdraví dětí stále vyvíjí.
Terka oceňovala práci multidisciplinárního týmu, byla vděčná za podporu a možnost poradit se s jinými odborníky, když měla obavy a starosti. Byla přesvědčena, že spolupráce týmů a zkušenosti různých odborníků jsou nezbytné pro duševní zdraví dětí. Uznávala, že spolupráce byla občas složitá kvůli odlišným perspektivám, ale nabízela potenciál pro komplexnější péči a podporu.
Příspěvky