Zpět na Zkušenosti se školou

KRISTÝNA – DUS_03_03_03_DUSR14

Kristýna měla se školou dobré zkušenosti.

 Textová verze

KRISTÝNA si u svého syna začínala všímat poměrně brzo, že se oproti jiným dětem chová netypicky. …více

No tak jako vždycky se nám tam tak nějak snažili jako pomoc, najít cestu, právě furt tlačili do toho, že má to ADHD, že jo, což teda ve finále asi jako se potvrdilo nebo asi, potvrdila to paní psychiatrička, byť teda jenom co jsme jí jako teda řekli, tak takový jako zvláštní, no a jako vždycky mi ty učitelky byly nápomocný, já jsem se s nima vlastně byla v dennodenním kontaktu, někdy to bylo těžký, někdy si myslím, samozřejmě ono je potom těžký i bejt učitelkou a mít jako ráda takovédle dítě, které vám tam neustále narušuje ten kolektiv, že jo, vyrušuje prostě, tak je to těžký, ale musím říct ve samozřejmě jsou případy, kdy jsem s nimi nesouhlasila nebo myslím si, že mohly udělat něco jinak, ale jinak byly mi vždycky nápomocný, a vlastně potom Máťu i přeřadili do jiné třídy, do menšího kolektivu, a to si myslím, že mu velmi pomohlo a že možná jsme to měli udělat dřív.

Tazatel: Setkala ses tam s nějakými problémy v rámci komunikace, přístupu, spolupráce?

Kristýna: Myslím si, že asi úplně ne, že samozřejmě taky jako tam třeba oni tam mají nějaké psychology školní a tohlencto, tak si myslím, že to tam zase nefunguje asi úplně tak, jak by mělo, nota bene těch problémových dětí je na té škole tolik, že by tam těch psychologů muselo bejt opravdu nespočetně, což bohužel nejde, že jo, takže já si myslím, že v rámci jako toho, co mají vlastně k dispozici a to, takže to tam jako by funguje, já si na tu školu nemůžu víceméně stěžovat.

Tazatel: A je něco, co by si tam chtěla změnit na straně těch pedagogů? 

Kristýna: Tak teďka konkrétně tam, kterou máme paní učitelku, protože jsme vlastně v druhé třídě, takže máme jenom vlastně jednu plus ještě teda na angličtinu, tak já jsem jakoby spokojená, protože, myslím si, nevím úplně zas jak k synovi, ale on je tam opravdu šťastnější, ta paní učitelka to vede takovým stylem, který jemu vyhovuje, jo, že je tam hodně motivovanej a tím, že je tam jenom 12 dětí, tak je prostor vlastně se mu i trošku víc jako věnovat a dát mu prostor, aby se projevil, protože když byl ve velkým vlastně kolektivu, tak mu nedávali takovej prostor a on je velmi zvídavý, velmi chytrý, takže když ho nikdo nevyvolával, no tak samozřejmě, co dělal, vyrušoval, zlobil a bylo to špatně, že jo, tady tím, že jich je málo, tak je vlastně neustále motivován a může být častějc vyvolanej, jo, má šanci šáhnout si na ten úspěch, kterej je pro něj někdy až jako opravdu moc jakože to chce.

Další zkušenosti:

Jančin syn přešel na jinou střední školu, kterou výborně zvládl mimo jiné díky větší toleranci k absencím.

Jana vyprávěla, že kvůli přístupu školy zažívala peklo.

Kristýna měla se školou dobré zkušenosti.

Kamila hovořila o tom, co na asistentovi pedagoga oceňovala.

Renáta byla ráda, že se rozhodla pro speciální školu.

Leňa ocenila, že škola hledala individuální přístup k její dceři.

Syn Kiki byl v kolektivu oblíbený.