Speciální pedagožka Lucka působí na větší městské škole, která je specifická větším množstvím žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Ukrajinským dětem během příchodu na její školu pomáhala s aklimatizací, prováděla je po škole nebo řešila drobné konflikty plynoucí z jazykové bariéry a kulturních odlišností. Adaptace ukrajinských dětí do kolektivu proběhla bez problémů, ačkoliv po nějakém čase Lucka vnímala narážky a připomínky některých českých dětí vůči těm ukrajinským. Podle Lucky si ovšem děti takové názory většinou nosily z domova od rodičů. Celkově vnímala, že příchod ukrajinských žáků klima spíše obohatil, na druhou stranu negativně dopadal na pedagogy, kterým přinesl množství práce navíc. Ostatním učitelům nově příchozích Ukrajinců by vzkázala, aby byli autentičtí. Děti to z nich vycítí, a když se budou ve třídě cítit dobře, budou dle zkušeností Lucky lépe spolupracovat.