Tomáš pracuje jako učitel tělesné výchovy prvních a druhých tříd na základní škole a také jako tenisový trenér. Správný způsob, jak pracovat s dětmi s ADHD se naučil především praktickou zkušeností v průběhu své profesní praxe. Výuku tříd s dětmi ADHD zvládá především díky kvalitní přípravě plánu hodiny a díky snaze mít pod kontrolou celou třídu. Když trénuje děti s ADHD tenis, preferuje individuální hodiny. Ačkoliv se tito svěřenci vyznačují proměnlivou koncentrací, oceňuje jejich nebojácnost a dobrou kondici.
Tomáš vystudoval pedagogickou fakultu, nicméně jak sám říká, správné práci s dětmi ADHD se naučil až praxí. Zjistil například, že děti s ADHD se dají při hodinách tělocviku lépe zvládat, pokud má pod důslednou kontrolu třídu jako celek. Případné nepřiměřené chování dětí s ADHD řeší stanovením jasných pravidel, při jejichž vysvětlování nechává stranou negativní emoce. Tomáš má totiž zkušeností ověřeno, že vztek, zvýšený hlas a tresty, nejsou pro děti s ADHD vhodným řešením. Spíše naopak, situace se obvykle přiostří.
Tomáše mrzí, že malé děti s ADHD bývají často třídním kolektivem pasovány do rolí „třídních šašků“, kteří narušují výuku. Ačkoliv je pro Tomáše výuka v takové třídě velmi náročná, nepřestává přemýšlet, jak konkrétní situace zvládnout a jak celkově výuku vylepšit. Za dobré řešení a výraznou pomoc považuje působení asistenta pedagoga.
Dle názoru Tomáše, je důležitá celková atmosféra na škole. Pedagogové na jeho škole jsou dobrým kolektivem Vzájemně diskutují pedagogické nesnáze a navzájem se podpořit. Tomášovi se tak již mnohokráte dostalo porozumění a dobré rady ohledně toho, jak při výuce žáků s ADHD postupovat.
Tomáš rovněž hovořil o svých zkušenostech s trénováním tenisu dětí s ADHD. S dětmi ADHD raději vede individuální tréninky, protože se na ně dokáže lépe soustředit. Přesto je jejich koncentrace velmi proměnlivá. Za pozitiva u dětí s ADHD považuje nebojácnost a dobrou kondici. K výkonnostnímu a vrcholovému tenisu se ovšem málokdy dopracují, protože často mění své aktivity a kroužky. Skupinový trénink s dítětem s ADHD je, dle Tomáše, velmi problematický. Obvykle symptomy ADHD trénink narušují a ostatní rodiče tyto projevy považují za nevychovanost. V některých případech ani rodiče dětí s ADHD symptomům nerozumí. Nikdo jim nevysvětlil, v čem porucha pozornosti a hyperaktivity spočívá.
Českému vzdělávacímu systému pedagogů by doporučil, aby byla již od prvních ročníků zařazena praktická práce s klienty.