Zpět na Zvládání práce se studenty se specifickými vzdělávacími potřebami

Tomáš se snažil předcházet problémům tím, že se zaměřil na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami od začátku výuky.

Tomáš

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 32 let

Textová verze


T: Máš ještě nějaký další metody nebo finty, které na děti používáš, že víš, že fungují?

P: Finty. Když už to dítě třeba vím, že musí sedět a že musí dávat pozor, tak se zaměřím přímo na něj už od začátku. Zase se snažím předcházet problémům, tak že už od začátku řeknu: „Dáváš pozor? Slyšíš mě? Víš, že teďka mluvím na tebe? Víš, že teďka budeme mít nový cvičení? Víš o tom, že jsem teďka zapískal, abys dával pozor?“ Už se těm věcem snažím předcházet. Samozřejmě v té rychlosti a v té dynamice, co se tam děje na těch hodinách, tak samozřejmě často na něco zapomenu. Snažím se tady těm věcem předcházet. Jo, ještě další finta. Konkrétně na tělesnou výchovu, když máme na začátku nástup, tak vím, že to dítě nevydrží moc dlouho stát Tak si všechny děcka hned posadím. Hned, jakmile uděláme rychlý nástup, pozdravíme se, sednou si a už na něj dávám pozor, takže to je jedna z fint.


Další zkušenosti:

Když se Jitka B. cítila bezmocná, pomáhalo jí vést vnitřní dialogy.

Tomáš se snažil předcházet problémům tím, že se zaměřil na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami od začátku výuky.

Marinovi dělal v práci radost každý malý krůček.

Kláře by se líbila kombinace slovního a klasického hodnocení.

Jitka doporučovala zavést systém, kdy mají učitelé prostor pro relaxaci.

Pro Tomáše by byl ideální počet ve třídě 20 studentů.

Podle Jitky by si měli lidé práci učitelů více vážit.

Jirka by si přál, aby trenérské kurzy obsahovaly více praxe se svěřenci s ADHD a jinými specifickými potřebami.

Jirka měl v práci zkušené kolegy, se kterými se mohl poradit.

Jitka B. si přála více teambuildingových aktivit a více komunikovat s kolegy.