Zpět na Volný čas studentů se specifickými vzdělávacími potřebami

Marin popisoval, že se akce mimo dětský domov skoro vždy povedly a vraceli se všichni spokojení.

Marin

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 39 let

Textová verze


T: Jak fungují tady v těch mimoškolních aktivitách a těch nějak různých výletech?

P: Tam fungují právě, že tam se vezou na té vlně, většinou toho pedagoga. Nebo toho strejdy nebo tety. Tam se prostě řekne: „Jedeme na kola a budeme 3 dny jezdit na kolech.“ Takže se 3 dny jezdí na kolech. A už si ten, co s tím má problém, tak už si nevymýšlí. Já na tom kole budu šlapat pozpátku. Ne, prostě šlape stejně jako ostatní. I když samozřejmě někdy dojde k nějakému konfliktu, ale to je ve skupině normální. Jede se prostě na nějaké vlně a všem se to většinou, opravdu 99 % těch akcí, společných, dopadne dobře. S tím, že se vracíme spokojení, buď z lyžovačky, z kola nebo z výletu.

T: Zdá se, že když je to naplánovaný, připravený, řekne se co, k to jede?

P: Jo, přesně tak. Tak to jede, protože ten den ty 3-4 dny, nebo i celý týden, když jsme na horách, tak je přesně naplánovaný. Že se každý ráno vstane, uvaří se snídaně a jde se lyžovat. Celý den jsme na lyžích. Vrátíme se domů. Teď máte volno. Takže ten si jde k tabletu, ten si jde k počítači, ten si pustí muziku. Ať si odpočívají. A druhý den to jede znova, no. Takže jo, tam je to v pohodě.


Další zkušenosti:

PodleTomáše pomáhala studentům se specifickými vzdělávacími potřebami každá řízená pohybová aktivita.

Podle trenéra Jirky byli svěřenci s poruchami pozornosti nadprůměrně pohybově nadané.

Jitka B. učila studentku se specifickými vzdělávacími potřebami, která měla velmi dobrý hudební sluch.

Klára oživila výuku kresbami svého studenta se specifickými vzdělávacími potřebami.

Jarmila popisovala, že její studenti na mimoškolních aktivitách pracovali úžasně.

Marin popisoval, že se akce mimo dětský domov skoro vždy povedly a vraceli se všichni spokojení.