Zpět na Vztahy se spolužáky

Podle Jakuba měli ostatní těžkosti pochopit, jaké to je mít ADHD.

Jakub

  • Věk studenta v době rozhovoru: 18 let

Textová verze


P: Já jsem vždycky byl takovej trošku vyčleněnej z toho kolektivu, protože, nevím, asi jsem připadal těm svým vrstevníkům trochu zvláštní, protože se mnou asi, nevím. Asi to bylo tou nevděčností, že si asi mysleli, že jako, že jsem trošku šiblej, no. Trošku prostě blázen v něčem.

T: A čím to, že si tohle asi mysleli?

P: Tak protože, že jo, to máte ty děti, že sedí a povídají si spolu o tomto a teď já jsem tam vlítnul a teď jsem jako strašně nahlas a strašně rychle jsem něco řekl a ony úplně tak jako na mě, se tak jako na mě koukaly ty děti a prostě jako nevěděly, co s tím, že jo, nevěděly, jak se s tím vypořádat vlastně. Takže to si myslím, že je to znervózňovalo, protože nevěděly, jak na to reagovat.

T: Nevěděli, co s tou Vaší aktivitou.

P: Přesně tak. Protože ony samotný tak aktivní nebyly.

P: Myslím si, že lidé jsou k něčemu takovému, že to úplně asi nechápou, že neví, jak se k tomu postavit. Tím pádem, že když to nechápou, nedokážou se s tím nějak ztotožnit, tak proč by se mnou trávili čas, že jo, protože je to pro ně cizí. Nechápou.

T: Jak myslíte, že to vnímali teda? Vás.

P: Jako něco, čemu, co prostě je, ale proč to ten člověk dělá? Jako proč, že přece tohle je úplně jasný, proč by to někdo dělal jejda. Jako proč? Že jim to prostě pak přijde pak tak nepochopitelný.


Další zkušenosti:

Pro Honzu bylo náročné navazovat vztahy ve třídě. Měl kamarády spíše mimo ni.

Dia vnímala, že jejich třídní kolektiv byl rozdělený na různé party.

Podle Jakuba měli ostatní těžkosti pochopit, jaké to je mít ADHD.

Vojta dokázal ve třídě udělat srandu a nevadilo mu, když za to dostal poznámku.

Marco do sedmé třídy do kolektivu nezapadal.

Honzu brali kamarádi jako akčního člověka.

Dia se dokázala vžít do problémů jiných.

Vojta uměl díky své emocionalitě druhé lépe pochopit a pomoct jim.

Marcovi pomohla terapeutická skupina v oblasti navazování kamarádských vztahů.