Zpět na Vztahy se spolužáky

Dia se dokázala vžít do problémů jiných.

Dia

  • Věk studenta v době rozhovoru: 12 let

Textová verze


P: No, tím že jsem se už dokázala vžít do dost lidí, který měli prostě nějaký problémy. A už jsem se na všechny koukala takovým tím pohledem, jakože ne, prostě hele, tahle paní vypadá mile, ale prostě. Třeba když jsem se koukala na nějakou holku, která mi byla nesympatická nebo mě přišla pořád protivná, hnusná a otravná, tak jsem na ni koukala, jako s tou se nebudu bavit, ta je špatná. A teďka se na ní koukám, jakože co se jí asi mohlo stát, když tohle se jí děje a snažím se být na ní trochu přátelštější. Takže asi v tomhle, no.


Další zkušenosti:

Pro Honzu bylo náročné navazovat vztahy ve třídě. Měl kamarády spíše mimo ni.

Dia vnímala, že jejich třídní kolektiv byl rozdělený na různé party.

Podle Jakuba měli ostatní těžkosti pochopit, jaké to je mít ADHD.

Vojta dokázal ve třídě udělat srandu a nevadilo mu, když za to dostal poznámku.

Marco do sedmé třídy do kolektivu nezapadal.

Honzu brali kamarádi jako akčního člověka.

Dia se dokázala vžít do problémů jiných.

Vojta uměl díky své emocionalitě druhé lépe pochopit a pomoct jim.

Marcovi pomohla terapeutická skupina v oblasti navazování kamarádských vztahů.