Zpět na Profily odborníků

Miroslav (DUSP02)

Miroslav popisoval bohaté zkušenosti z krizového centra pro ohrožené děti a rodiny, kde působil jako ředitel a psychoterapeut. Setkával se s těžkými případy dětí, které byly vystaveny domácímu násilí, násilí ve vztazích, zejména spojenému s rozvody rodičů, a také se šikanou. Miroslav hovořil o tom, že v důsledku nestandardních situací a komplikovaných vztahů v rodinách dochází k obrovské psychické zátěži dětí. Tyto děti často provází vážné konflikty ve vztazích, jak mezi rodiči, tak mezi vrstevníky, a následně i v partnerských vztazích.

V rámci své organizace vedl Miroslav odborný tým, kde kromě psychologů, psychoterapeutů a sociálních pracovníků spolupracoval také s etopedem a psychiatrem. Navázali spolupráci s norským pracovištěm a zaměřili svou pozornost na poskytování poradenství v oblasti domácího násilí. Miroslav byl vděčný za možnost spolupráce a vnímal, že je nezbytné poskytovat psychoterapeutické intervence pro dospělé i děti. Pro samotnou práci s traumatem je podle něj potřeba znát zákonitosti fungování centrální nervové soustavy, jak traumatické situace mohou poškozovat mozek a propojení s neuro oblastí s medicínským pohledem je velmi důležité.

Podle Miroslava mohou organizace a dobře profesionálně vedené týmy sloužit jako velmi efektivní nástroj a mohou napomoci zabránit například týrání dětí. V oblasti duševního zdraví, zejména v souvislosti s násilím, Miroslav upozornil na potřebu zaměřit se na jednotné metodiky a sjednotit systém, který by pomohl předcházet určitému nebezpečí a zátěži dítěte. Představoval by si lepší spolupráci orgánů sociálně-právní ochrany dětí, aby nedocházelo k chaosu a aby problematika násilí nebyla bagatelizována. Doporučoval, aby se pracovalo nejen s rodiči, ale také s pedagogy, kteří by byli vzděláváni v tom, jak přistupovat k dítěti s duševním onemocněním. Podle Miroslava je práce s traumatem specifická, a ne vždy mají pedagogové dostatečné vzdělání a někdy mají tendenci situaci podceňovat.


Příspěvky

Miroslav spojoval duševní zdraví se zralostí vývoje.
Miroslav vnímal propojenost jako největší výhodu práce v multidisciplinárním týmu.
Miroslav pedagogům doporučil cíleně vybírat vhodné kurzy.

Další zkušenosti:

Tereza (DUSP01)

Miroslav (DUSP02)

Josef (DUSP03)

Margaretka (DUSP04)

Lenka (DUSP05)

Bára (DUSP06)

Jakub (DUSP07)

Ondřej (DUSP08)

Stanislav (DUSP09)

Alena (DUSP10)

Terka (DUSP11)

Barbora (DUSP12)

Leňa (DUSP13)

Tomáš (DUSP14)

Jana (DUSP15)

Míša (DUSP16)

Markéta (DUSP17)

Anna (DUSP18)

Marek (DUSP19)