Zdeněk pracuje v pedagogicko-psychologické poradně jako speciální pedagog a metodik prevence. Specializuje se na práci s dětmi a adolescenty s poruchami chování, a jejich rodinami. Jeho hlavní klientelou bývají děti, které jednají agresivně vůči druhým nebo sobě, děti z nevhodného rodinného prostředí a šikanované děti. Dříve Zdeněk řešil případy agresivity spíše u adolescentů, dnes se setkává i s agresí u předškolních dětí. Zdeněk spolupracuje se školními metodiky prevence a podílí se na vzdělávání pedagogických, poradenských a dalších pracovníků s dětmi a mládeží. Přednáší na vzdělávacích kurzech zaměřených na agresivitu, šikanu a problémové chování dětí a adolescentů. O těchto tématech také píše knihy a články v časopisech.
Zdeněk zastává tvrzení, že základem je rodina. Pokud se u dítěte vyskytuje agrese, ve většině případů to souvisí s rodinným prostředím, a je potřeba přemýšlet, co je spouštěčem agrese. Úlohou rodičů a učitelů by podle Zdeňka mělo být vyzvedávat a posilovat kladné stránky dítěte. Šikanu Zdeněk vnímá jako narušení vztahů ve skupině. Raná stádia šikany ve třídě se podle něj dají zvládnout vyřešit pomocí sociometrie a programu zaměřeného na vztahy a klima.
Náročnou práci Zdeňkovi pomáhá vyvažovat ochotnické divadlo, zahrada, četba a podporující rodina.