Zpět na Rady, doporučení a vzkazy

Antonín by byl rád, kdyby pedagogové brali studenty se specifickými vzdělávacími potřebami z holistického pohledu.

Antonín

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 48 let

Textová verze


P: To znamená, že by musel být za prvé naprosto natvrdo vyškolený personál. To je první věc. Protože jak může být, jak může nevyškolený personál pracovat s dítětem, když jako neví, co to je. To taky nejde. Je potřeba opravdu, aby univerzity věnovaly přípravě budoucích etopedů značnou pozornost. Aby je naučily to opravdu brát to dítě z holistického pohledu a ne jenom, že to je nepříjemná zkouška. No, a pokud by se upravil, pokud by se vyškolil personál, a poskytly se tomu dítěti potřebný podmínky, jako například upravit terapii, nabídnout jim terapie, mít tady psychologa, psychologickou podporu, pravidelnou, terapeutickou. Tak potom učitelé, doučovatelé, příprava jako taková, aby byla modifikována na tuto metodu, protože zase, jak můžeme chtít po našem kamarádovi z vršku, aby se doučoval standartním pří- způsobem, který spočívá v tom, že 45 minut sedím na prdeli a poslouchám učitele. I když sem zaplatil to doučování, on to doučování není schopen, jakým způsobem absorbovat.


Další zkušenosti:

Robert doporučoval individuální přístup ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami.

Marin doporučoval studenty se specifickými vzdělávacími potřebami chválit i za maličkosti.

Jitka doporučovala zapojit do výuky více pohybových aktivit pro celou třídu.

Robert vzkazoval učitelům, že by při výuce měli pro své studenty vytvořit příjemné prostředí k učení.

Marin doporučoval, aby studenti cítili podporu od svých rodičů.

Antonín by byl rád, kdyby pedagogové brali studenty se specifickými vzdělávacími potřebami z holistického pohledu.

Robert studentům se specifickými vzdělávacími potřebami vzkazoval, aby nepřestávali dávat učitelům najevo, jaká je jejich výuka.