Zpět na Rady, doporučení a vzkazy

Robert vzkazoval učitelům, že by při výuce měli pro své studenty vytvořit příjemné prostředí k učení.

Robert

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 52

Textová verze


P: No, asi ostatním pedagogům je potřeba vzkázat, aby se nevzdávali ve své cestě být lepším a lepším učitelem, protože to pak bude pomáhat každým žákům v jejich třídě. Snažit se o to pochopit, co je opravdu pro vzdělávání důležitý, a já, na svých seminářích vždycky říkám: „Nejdůležitější věc je vzdělávání spojit s pozitivní emocí.“ Ta pozitivní emoce je jednak v činnosti, která musí být zábavná a lákavá, jednak v hodnocení, který musí být podporující, a jednak v klimatu, který ten učitel by měl v té třídě vytvořit. A pak se není proč bát do té třídy vstoupit, budou tam usměvavé, pracující, motivované, nadšené děti a vzdělání bude vypadat tak, jak má. Jako zábavná a hravá objevující, experimentující věc. Tak to je můj vzkaz.


Další zkušenosti:

Robert doporučoval individuální přístup ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami.

Marin doporučoval studenty se specifickými vzdělávacími potřebami chválit i za maličkosti.

Jitka doporučovala zapojit do výuky více pohybových aktivit pro celou třídu.

Robert vzkazoval učitelům, že by při výuce měli pro své studenty vytvořit příjemné prostředí k učení.

Marin doporučoval, aby studenti cítili podporu od svých rodičů.

Antonín by byl rád, kdyby pedagogové brali studenty se specifickými vzdělávacími potřebami z holistického pohledu.

Robert studentům se specifickými vzdělávacími potřebami vzkazoval, aby nepřestávali dávat učitelům najevo, jaká je jejich výuka.