Zpět na Rady, doporučení a vzkazy

Jitka doporučovala zapojit do výuky více pohybových aktivit pro celou třídu.

Jitka

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 44 let

Textová verze


P: Samozřejmě ty další projevy, které můžou nastat, byť to vypadá jako hyperaktivita, tak ty děti paradoxně jsou v některých chvílích jako hodně unavený. Třeba tu únavu právě ventilujou tím, že se hejbou, čemuž už učitelé nerozumí. Některý to chování vypadá jako když ty děti se chovaj strašně nevychovaně. Vykřikujou, říkají, že některým věcem nerozuměj, i když podle učitele jsou ty věci daný, takže to chce hodně trpělivosti nějakým způsobem se s tím vyrovnat a naučit se najít komunikační kód, jak s tím žákem v tomhle smyslu, nejenom pracovat, vzdělávat ho, ale taky normálně komunikovat, protože některý projevy vypadají drze. Někteří učitelé jsou stále háklivý, když je na ně někdo jako drzej a mají tendence to trestat. Ale to dítě v tomhle smyslu si nemůže pomoct. Takže zapojovat třeba víc aktivit, kdy ta třída celá se pohybuje, to nemusí být jenom ten 1 žák, protože zase typické řešení pak je, „Dobře, tak ty se jdi projít a ostatní dál seděj“, takže to se dá přece udělat krásně tak, že se zapojí celá třída, nikdo se potom nepřijde odlišný nebo jinaký. Dá se to vymyslet, dá se to vymyslet krásně.


Další zkušenosti:

Robert doporučoval individuální přístup ke studentům se specifickými vzdělávacími potřebami.

Marin doporučoval studenty se specifickými vzdělávacími potřebami chválit i za maličkosti.

Jitka doporučovala zapojit do výuky více pohybových aktivit pro celou třídu.

Robert vzkazoval učitelům, že by při výuce měli pro své studenty vytvořit příjemné prostředí k učení.

Marin doporučoval, aby studenti cítili podporu od svých rodičů.

Antonín by byl rád, kdyby pedagogové brali studenty se specifickými vzdělávacími potřebami z holistického pohledu.

Robert studentům se specifickými vzdělávacími potřebami vzkazoval, aby nepřestávali dávat učitelům najevo, jaká je jejich výuka.