Zpět na Metody a práce se studenty se specifickými vzdělávacími potřebami

Antonín ostatním pedagogům radil, aby nespojovali studenta s jeho projevy chování. 

Antonín

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 48 let

Textová verze


P: Já sem velký fanoušek transakční analýzy. „Já sem dobrý, ty si dobrý.“  A velice, velice děkuji paní doktorce z pedagogicko-psychologické poradny. Jo, že právě nás naučila, budoucí metodiky prevence, tu slavnou větu jako za žádných okolností se nesmí spojovat osoba, osoba s chováním. To je tajemství, že v okamžiku, že já se naučím právě, a ono to je potom propojený. Já, když mám to: „Já sem dobrý, ty si dobrý“, tak předpokládám, že já sem v pohodě, ty seš, jako proč bys ty měl mně škodit. Proč? Ty děláš něco, co je pro tebe v tomto okamžiku to nejvýhodnější. Jo, ty nejseš, ty se nechceš tejrat.


Další zkušenosti:

Klára se snažila naučit studenty se specificky vzdělávacími potřebami najít podstatné a důležité informace.

Klára popisovala, že k ní mohl student chodit za odměnu na návštěvy.

Antonín popisoval, že pokud po svěřencích se specificky vzdělávacími potřebami něco chtěl, musel to také sám udělat.

Jitka B. se snažila se studenty společně přijít na to, co je zajímalo.

Studentovi Jarmily pomáhalo agresi zvládat počítání do 10.

Antonín ostatním pedagogům radil, aby nespojovali studenta s jeho projevy chování.

Marin se se svým svěřencem učil u vaření.

Tomášovi
ulehčovalo práci při tělocviku, když si vytvořil skupinky a určil vedoucího.