Zpět na Metody a práce se studenty se specifickými vzdělávacími potřebami

Klára se snažila naučit studenty se specificky vzdělávacími potřebami najít podstatné a důležité informace.

Klára

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 45 let

Textová verze


T: Co je podle vás klíčové, jaké klíčové jsou faktory pro to, aby se to dítě vyvíjelo pozitivním směrem?

P: Naučit ho učit se. To je hrozně podstatné. Věnovat více času tomu, aby bylo samostatné. Aby si umělo vyhledat ty informace, aby si umělo najít odpovědi, aby se umělo orientovat v té knize. A potom, aby si umělo vybrat. I proto, že třeba takový zápis udělat, nějaký zápis z učiva, z vlastivědy, z přírodovědy, pro ty děti vybrat ty podstatné informace v nějaké zkratce je pro ně strašně těžké. Takže, aby si uměly najít to podstatné a to důležité. A aby se naučily soustředit a pracovat samy se sebou. Asi víc než nějaké znalosti.


Další zkušenosti:

Klára se snažila naučit studenty se specificky vzdělávacími potřebami najít podstatné a důležité informace.

Klára popisovala, že k ní mohl student chodit za odměnu na návštěvy.

Antonín popisoval, že pokud po svěřencích se specificky vzdělávacími potřebami něco chtěl, musel to také sám udělat.

Jitka B. se snažila se studenty společně přijít na to, co je zajímalo.

Studentovi Jarmily pomáhalo agresi zvládat počítání do 10.

Antonín ostatním pedagogům radil, aby nespojovali studenta s jeho projevy chování.

Marin se se svým svěřencem učil u vaření.

Tomášovi
ulehčovalo práci při tělocviku, když si vytvořil skupinky a určil vedoucího.