Zpět na Kolektiv a vztahy studentů se specifickými vzdělávacími potřebami

Tomáš od začátku výuky sledovat a oslovoval děti, které měly problémy se soustředěním.

Tomáš

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 32 let

Textová verze


P: Já třeba samozřejmě taky trošičku supluji. Ne jenom tělocvik. Supluji i ostatní předměty, takže to zažívám taky trochu, ale když se to vezme jenom konkrétně na tu tělesnou výchovu, tak je to v tom, že to dítě je problémový. V kolektivu vždycky mají nějaký problém. Vždycky musím sledovat hlavně to dítě. Hlavně to konkrétní dítě, který mám vytipovaný, takže řeknu příklad zase. Když vysvětluju nějaký nový cvičení, tak hned řeknu „Pojď to se mnou ukázat.“ Protože vím, že to dítě by nevydrželo na místě, protože vím, že by se tam hned začalo pošťuchovat a hned by byly problémy. Takže já si to takhle dopředu pojistím a snažím se zabraňovat tady těm problémům.


Další zkušenosti:

Tomáš od začátku výuky sledovat a oslovoval děti, které měly problémy se soustředěním.

Jitka se studenty pracovala na vztazích od začátku, nebyly mezi nimi pak problémy.

Klára studentům se specifickými vzdělávacími potřebami vysvětlovala odmítání kamarádství ostatních žáků.

Klára ocenila, že se po roce práce její student naučil řešit situace se spolužáky jinak.

Jarmila o ADHD otevřeně mluvila s celým kolektivem.

Někteří svěřenci Jirky se nad ostatní povyšovali.

Jitka B. vnímala odlišnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami jako důvod problémů se začleněním.

Andrea se snažila zlepšit studentům pozici ve třídě jejich zapojením do výuky.