Klára studentům se specifickými vzdělávacími potřebami vysvětlovala odmítání kamarádství ostatních žáků.
P: Oni nejsou kritičtí vůči sobě. Nepřipouští si, že by, nebo většina z nich si nikdy nepřipustí, že by něco udělali špatně, nebo v něčem nebyli dobří. Takže třeba vím, že zrovna s těmi dvěma jsem měla problém, protože s těma klukama, s kterýma se chtěli nejvíc ze všeho kamarádit, tak byli odmítáni. A stejně příště zase tam za nimi lezl. A zase se dočkal toho odmítnutí a museli jsme o tom pořád mluvit a vysvětlovat. Ale je to někdy těžké na hranici té puberty. To jsem ještě nebyla na druhém stupni, ale jenom na prvním. Bylo těžké vysvětlit, že můžou mít jiný ten pohled na tu věc. A že to není špatně, že ho mají. A že se s ním někdo nechce přátelit vůbec nevadí. Ani on se nemusí přátelit s celou třídou. A že by si měl vybrat ty, kteří se s ním přátelit chtějí, a z nich si najít nějakého jednoho, dva. Nemusí s celou třídou chodit a být nejlepší kámoš. Ale najít někde, kde o něho nestojí. To bylo vždycky pro ně hrozně těžké. Dalo se, ale to je stálo hodně sil.