Zpět na Připravenost pedagogů a jiných odborníků

Radana byla vděčná za otevřenou atmosféru v kolektivu pedagogů

Textová verze


Důležité je to, aby učitelé jako kolegové se snažili mezi sebou komunikovat a ty věci řešili společně. Což bych řekla, že u nás se docela daří. Z toho mám radost, že mám kolektiv, který je hodně otevřený a mám radost z toho, že tam funguje to, že člověk přijde do sborovny a řekne: „Tahleta hodina se mi totálně nepovedla. To bylo šílený.“ A teď klidně na sebe řekne, co se nepodařilo. Jsme takoví otevření. A druhej kolega řekne, co by se dalo dělat, takže je tam taková snaha společně se na těch věcech dohodnout a najít nějaké řešení. Tak to mi přijde hodně důležité, aby byla ta atmosféra otevřená a společně se hledalo, co s tím.


Další zkušenosti:

Pro Marii byla výuka ve třídě, kde se objevila agresivita, velmi stresující

Zdeněk rozlišoval tři typy učitelů podle toho, jak rizikové chování zvládají

Radana byla vděčná za otevřenou atmosféru v kolektivu pedagogů

Jardovi pomáhalo probrat případ s kolegou, když si nevěděl rady

Marek čerpal energii z krásných okamžiků s klienty

Podle Jakuba bylo základem navázáni vztahu

Znalosti z vysokoškolského studia je podle Jirky třeba doplnit dalšími kurzy a vzděláváním.

Martina absolvovala kurzy výchovného poradce a metodika prevence.

Marek vyzdvihoval sebezkušenostní výcvik a pestré praxe, které absolvoval.

U učitelů je podle Zdeňka nezbytné nadšení a osobnostní předpoklady.