Zpět na Připravenost pedagogů a jiných odborníků

Marek čerpal energii z krásných okamžiků s klienty

Textová verze


Ono vás to doplňuje už v průběhu toho rozhovoru a nejvíc, tak je právě to podání ruky a ten úsměv na konci, pokud se vám podaří, ať už mluvíte s kýmkoliv, to je teďka úplně jedno, jestli mluvím o učiteli, řediteli, žákovi, oběti, agresorovi, svědkovi, rodiči, to je úplně jedno, ale pokud ten konec té hodiny, pokud já dřu jak kůň nějaký čas a zároveň naprosto cíleně si tam dám prostor na tu tečku, kdy řeknu: „Maminko, to byl teda masakr teďka, co jsme spolu prožili a můžu vám říct, že jsem zpocený na zádech teda kvalitně, ale znova vám říkám, na tom vašem děcku fakt mi záleží a věřím tomu, že to nějak dáme.“ A teď ona se usměje, a to je ten neuvěřitelný, krásný jako energetický zdroj, který vám dává okamžitou zpětnou vazbu, že to, co děláte, má smysl, takže když najdete tu shodu, když najdete tu domluvu a když najdete to dobré v těch děckách a v lidech, ne v děckách, v lidech, když se dopátráte přes ty všechny obranné mechanismy. U učitelů to někdy bývá velká výzva, taková ta typická nálepka tělocvikářů nebo přírodovědce s 50ti letou zkušeností, který ještě zažil vojnu, tak u těhle lidí se dopátrat k nějakému autentickému řečení toho, jak se má ten člověk, tak v momentě, kdy todle dokážete, tak tu energii můžete rozdávat ještě měsíc v kuse. A toto jsou ty krásné okamžiky, kdy prostě jste v kontaktu s tím člověkem, toto nejvíc doplňuje energii.


Další zkušenosti:

Pro Marii byla výuka ve třídě, kde se objevila agresivita, velmi stresující

Zdeněk rozlišoval tři typy učitelů podle toho, jak rizikové chování zvládají

Radana byla vděčná za otevřenou atmosféru v kolektivu pedagogů

Jardovi pomáhalo probrat případ s kolegou, když si nevěděl rady

Marek čerpal energii z krásných okamžiků s klienty

Podle Jakuba bylo základem navázáni vztahu

Znalosti z vysokoškolského studia je podle Jirky třeba doplnit dalšími kurzy a vzděláváním.

Martina absolvovala kurzy výchovného poradce a metodika prevence.

Marek vyzdvihoval sebezkušenostní výcvik a pestré praxe, které absolvoval.

U učitelů je podle Zdeňka nezbytné nadšení a osobnostní předpoklady.