Zpět na Připravenost pedagogů a jiných odborníků

Znalosti z vysokoškolského studia je podle Jirky třeba doplnit dalšími kurzy a vzděláváním.

Textová verze


Tazatel: A když si vezmeš tvoji vlastně profesní přípravu nebo jako studium, tak připravilo tě třeba na ty situace s agresivními dětmi dostatečně? 

Jirka: Asi úplně dostatečně bych neřekl, určitě by mě vysokoškolská příprava připravila na nějakou práci s agresí, ale když jsem právě nastoupil, byl jsem hned po bakalářským studiu, nastoupil jsem do školy, tak to bylo zároveň i tím, že jsem fakt neměl nějaký velký pracovní zkušenosti, a tak jsem z toho byl trošku vedle. Ono to bylo i tím typem té školy trošičku, ale bylo to takový jako pro mě náročnější, že jsem úplně nevěděl, jestli když zareaguji takhle, tak jestli je to v pořádku, jestli je to takhle v pohodě. Mně potom hodně pomohlo, když jsem to, co jsem se naučil ve škole na vysoké, tak jsem doplnil a trošku rozšířil vzdělávacím kurzem. Takže to mi strašně pomohlo, a když jsem absolvoval kurz agrese a práce s ní, vlastně byl to vlastně kurz od organizace Podané ruce a vlastně od nich jsem měl potom i kurzy krizové intervence a tyhle dva kurzy mi asi spoustu daly. A pak jsem ještě absolvoval herní seminář. Kupovaly se různý hry a byly zaměřený různě a ten mi taky pomohl. A když jsem všechny tyhle věci pospojoval, tak pak už jsem si říkal: „Jo, tak teď už jsem asi trošku kompetentnější k tomu tu agresi nějak řešit.“ 


Další zkušenosti:

Pro Marii byla výuka ve třídě, kde se objevila agresivita, velmi stresující

Zdeněk rozlišoval tři typy učitelů podle toho, jak rizikové chování zvládají

Radana byla vděčná za otevřenou atmosféru v kolektivu pedagogů

Jardovi pomáhalo probrat případ s kolegou, když si nevěděl rady

Marek čerpal energii z krásných okamžiků s klienty

Podle Jakuba bylo základem navázáni vztahu

Znalosti z vysokoškolského studia je podle Jirky třeba doplnit dalšími kurzy a vzděláváním.

Martina absolvovala kurzy výchovného poradce a metodika prevence.

Marek vyzdvihoval sebezkušenostní výcvik a pestré praxe, které absolvoval.

U učitelů je podle Zdeňka nezbytné nadšení a osobnostní předpoklady.