Zpět na Rodiče o asistentech pedagoga

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Klárka

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 45 let

Textová verze


P: Určitě tam je velký posun, syn tenkrát, když v těch pár letech před inkluzí byl úplně první, kdo měl asistenta na tuto diagnozu ve školce. Nebylo to obvyklé před třeba, já nevím, osmi lety, dávat asistenty do školky. A spousta lidí o tom nevěděla. Dneska článků je. Ale zase je problém , že ani pedagogická veřejnost není za jedno Fakt jsou učitelé, kteří řeknou, že nemá ADHD a aby se to z něho vytlouklo o a vychoval se úplně jinak.


Další zkušenosti:

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Pavla vnímala asistenta pedagoga v logopedické školce jako velkou pomoc.

Eva byla ráda, že asistentka pomáhala dceři dělat zápisky, když na ní přišel útlum.

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Neustálá kontrola podle Petry nebyla účinným přístupem k dítěti.

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Julie ocenila, že jí asistent informoval o tom, co se každý den ve škole událo.

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.