Zpět na Rodiče o asistentech pedagoga

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Julie

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 38 let

Textová verze


P: Syn měl za toho prvního půl roku pár žďuchanců, nic zásadního. Pak jsme měli velkej jeden problém, za co dostal ředitelskou důtku, a to bylo napadení asistenta pedagoga. Probíhalo to tak, že paní asistentka syna chytla zezadu,, něco mu stokrát řekla, že má udělat, on stokrát řekl, že ne. Kluci měli telefon, on si chce jít za klukama na ten telefon, přece hrát a „Nachystej si věci, běž se vyčůrat“, to to to. On chce jít za těma klukama. Takže paní asistentka to v tu chvíli vyřešila tak, že ho chytla zezadu za ramena pevně a říkala mu, že dokud bude ona silnější, než on, tak on bude dělat to, co ona řekne.


Další zkušenosti:

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Pavla vnímala asistenta pedagoga v logopedické školce jako velkou pomoc.

Eva byla ráda, že asistentka pomáhala dceři dělat zápisky, když na ní přišel útlum.

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Neustálá kontrola podle Petry nebyla účinným přístupem k dítěti.

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Julie ocenila, že jí asistent informoval o tom, co se každý den ve škole událo.

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.