Zpět na Rodiče o asistentech pedagoga

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Julie

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 38 let

Textová verze


P: Ze školky naštěstí byli tak uvědomělí, také paní v  psychologicko-pedagogické poradně, že nám řekli:  “Udělejte si neurologii dopředu, udělejte si tyto věci.”  Takže to my jsme měli všechno hotový, každopádně diagnózu neměl. Potom zhruba v listopadu se udál ten plán pedagogické podpory a hnedka po Vánocích, že to v žádným případě nepůjde, urgentně se volalo do psychologicko-pedagogické poradny, aby nám doporučili asistenta pedagoga. S tím, že se synem, kdo pracuje individuálně, tak syn nemá v individuálním kontaktu absolutně žádný problém. Je excelentní co se týče mluvení a plnění úkolů, jeho to zabaví, když se mu to podá vhodnou formou, tak prostě on pracuje úplně bez problémů.


Další zkušenosti:

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Pavla vnímala asistenta pedagoga v logopedické školce jako velkou pomoc.

Eva byla ráda, že asistentka pomáhala dceři dělat zápisky, když na ní přišel útlum.

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Neustálá kontrola podle Petry nebyla účinným přístupem k dítěti.

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Julie ocenila, že jí asistent informoval o tom, co se každý den ve škole událo.

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.