Zpět na Rodiče o asistentech pedagoga

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.

Klárka

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 45 let

Textová verze


P: Musí být strašně empatický, musel by s ním hodně mluvit. Musel by na něm poznat, že toho má dost. A že prostě za chvilku asi bouchne. V případě, že by bouchnul, tak by musel být natolik silný, aby ho nekompromisně odtáhl, nebo odvedl z té místnosti, počkal třeba až se vzteká a zabránil mu v tom, někdy ubližuje také sám sobě. Tak, aby si neubližoval, i kdyby ho měl pevně držet. Pak to s ním probral v klidu, jo? Takže musí být strašně empatický. Zároveň silný a pevný ve svých rozhodnutích, nesmí se nechat ovlivnit, protože tyto děti umí hodně manipulovat s lidmi. A musí si trvat na svém, jestli že něco jednou řeknu, tak, to tak prostě budu chtít a vyžadovat, protože syn by dokázal hledat: „Ale tenkrát jsem to nemusel a ty si říkal, že musím, tak proč dneska na tom trváš?“ Takže je tam třeba být i důsledný, praktický, ale zároveň si srovnat v hlavě, jako co chci co je to důležité.


Další zkušenosti:

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Pavla vnímala asistenta pedagoga v logopedické školce jako velkou pomoc.

Eva byla ráda, že asistentka pomáhala dceři dělat zápisky, když na ní přišel útlum.

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Neustálá kontrola podle Petry nebyla účinným přístupem k dítěti.

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Julie ocenila, že jí asistent informoval o tom, co se každý den ve škole událo.

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.