Podle Tomáše bylo obdržení diagnózy z pedagogických poraden dlouhý proces.
T: Taky si říkám, já do toho školského prostředí moc nevidím. Ale probíhají tam porady o těchhle dětech, nebo nějaká školení?
P: Probíhají. Konkrétně na naší škole se tady tomu hodně věnujeme v posledním roce. Minimálně 3 celodenní semináře byly na to téma se zkušeným doktorem. Ať už to bylo obecně o problémech s dětma nebo konkrétně ADHD. Zabýváme se tím dost. Už jenom to, že to není tak úplně jednoduchý v tom školském systému. Že se dělají speciální podpůrný opatření. Tady s těmi dětma. Že se posílají do pedagogicko-psychologických poraden. A to je celkem, já teda do toho nevidím taky 100 procentně, protože nejsem třídní a nemusím tady ty věci řešit, ale vím, že to je celkem dlouhý proces. Že to není tak úplně jednoduchý, aby dítě dostalo papír z pedagogicko-psychologický poradny, ale musí se to delší dobu zkoumat ve škole. Že to není úplně jednoduchý.