Robert vzpomínal na fungování školních psychologů v minulosti a dnes.
P: A samozřejmě, to byly moje učitelský leta. Tam si nepamatuji, že by debata byla, nepamatuji se, že by za mnou přišel výchovný poradce a řekl: „Tohle dítě, s tím se musí takhle.“ Pamatuji si, že podepisování individuálních plánů byla formální záležitost. Člověk podepsal kupičku papírů a vsadím se, že 90 % učitelů na škole, kde jsem působil, vůbec ty jména nebral v potaz. Akorát se vědělo samozřejmě, někdo má dyskalkulické potíže, tak učitel matematiky si nerval už vlasy. Zlomil nad ním hůl, bylo to hotové. Ale na druhou stranu teď, když se mě ptáte, tak jsou to vyloženě vzpomínky z vojny, jo? Protože ta moje učitelská práce byla před lety.
A pak jsem odešel z univerzity a asi 3 roky jsem na 4 školách byl školní psycholog. Vždycky to byly záležitosti grantu. Nebylo, že by někde vykopávali. Prostě tak to, tak to je myslím dodnes. Škola má grant, tak má psychologa na rok. A na další už ho nemá. Akorát na jedné škole jsem byl 3 roky. Celé 3 roky jsem byl školní psycholog.