Zpět na Rodiče o asistentech pedagoga

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Michaela

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 33 let

Textová verze


P: Oni nemají kamarády takový, aby mohli říct: „Jo, teď půjdeme spolu na hřiště.“, a hrát si. To dvojčata nemaj. Oni spíš vždycky tíhnou k dospělým. Takže když potřebují ve škole, tak zahrnou asistentku nebo učitelku, když je to někde venku, tak oni si nepůjdou hrát s malou  kamarádkou, ale budou hučet do té tety a všecko to klavírovat do ní.


Další zkušenosti:

Syn Julie získal asistenta skrze pedagogicko-psychologickou poradnu.

Podle Kláry se přidělení asistenta pedagoga v mateřských školách stalo běžnou záležitostí.

Pavla vnímala asistenta pedagoga v logopedické školce jako velkou pomoc.

Eva byla ráda, že asistentka pomáhala dceři dělat zápisky, když na ní přišel útlum.

Použití fyzické síly na syna Julie nefungovalo.

Neustálá kontrola podle Petry nebyla účinným přístupem k dítěti.

Michaela vnímala, že její děti raději komunikovaly s asistentkou než s vrstevníky.

Julie ocenila, že jí asistent informoval o tom, co se každý den ve škole událo.

Podle Kláry by měl být asistent empatický, vnímavý a důsledný.