Zpět na Připravenost pedagogů a jiných odborníků

Jardovi pomáhalo probrat případ s kolegou, když si nevěděl rady

Textová verze


Tazatel: Takže na koho se nejčastěji obracíte o pomoc nebo o radu? 

Jarda: Já? Na kolegu v kanceláři. Často se mi stává, že když mám nějakýho klienta, kde si s tou situací nevím rady, tak jdu za kolegou a zeptám se ho. Abych se ho mohl zeptat, tak mu vlastně musím popsat, verbalizovat tu situaci tý rodiny a často až při tý verbalizaci mě samotnýho napadne řešení, protože si to všechno shrnu a říkám si, „aha, no tak dobrý“, vlastně už ani nepotřebuju, aby mně k tomu něco říkal, protože tím, jak to říkám, tak si to ujasním do nějaký smysldávající podoby.

Takže v tomhle tom si pomáháme navzájem, podporujeme se takhle navzájem, protože když potřebuje kolega pomoct, tak zase nasdílí se mnou a je to funkční a je to příjemný, když to člověk může využít.


Další zkušenosti:

Pro Marii byla výuka ve třídě, kde se objevila agresivita, velmi stresující

Zdeněk rozlišoval tři typy učitelů podle toho, jak rizikové chování zvládají

Radana byla vděčná za otevřenou atmosféru v kolektivu pedagogů

Jardovi pomáhalo probrat případ s kolegou, když si nevěděl rady

Marek čerpal energii z krásných okamžiků s klienty

Podle Jakuba bylo základem navázáni vztahu

Znalosti z vysokoškolského studia je podle Jirky třeba doplnit dalšími kurzy a vzděláváním.

Martina absolvovala kurzy výchovného poradce a metodika prevence.

Marek vyzdvihoval sebezkušenostní výcvik a pestré praxe, které absolvoval.

U učitelů je podle Zdeňka nezbytné nadšení a osobnostní předpoklady.