Zpět na Podpora studentů s ADHD ve škole

Andree asistentka pedagoga spíše starosti přidělávala.

Andrea

Textová verze


P: A naopak třeba jedna paní asistentka, s kterou máme zkušenosti byla taková, že pořád čekala, co jí kdo připraví. Spíše, než aby nám pomohla, tak nám přidělávala starosti. Přidělávala práci v tom, že ve třídě byli 2 žáci, kteří opravdu potřebovali, aby je někdo vedl, aby učitelce s nimi pomáhala. Ona vždy čekala, až jí sama řekne učitelka. „Teď byste měli dělat to.“ „Prosím tě, běž s ní dělat něco na koberec, jo.“ Dokonce jí musela i donést do ruky pomůcky s kterými má pracovat. S některými pomůckami se vůbec nenaučila pracovat. Neumí třeba na počítači. Přitom i na tom počítači je tolik pěkných programů pro takové žáky. Nebo když chtěla učitelka, aby jí vyhledala na počítači obrázky, tak to nedokázala. Takže vůbec nebyla při ruce. Spíš to bylo jako by tam bylo další dítě navíc. Ona se o ty 3 děti měla starat, které potřebovaly prostě péči, no. Nebo zvýšenou, individuální víc.


Další zkušenosti:

Díky asistentovi pedagoga se Tomáš mohl věnovat celé třídě.

Klára by byla nejraději za jednu třídu a s menším počtem studentů a se dvěma asistentkami.

PodleJarmily vnímal kolektiv asistenta jako součást třídy.

ProKláru bylo důležité naučit třídu, že asistent je pro žáka potřeba, ne výhoda.

Marin v roli asistenta pedagoga narazil na učitelku, která neporozuměla roli asistenta.

Andree asistentka pedagoga spíše starosti přidělávala.

Když měli studenti pocit, že už výuku nezvládají Jitka B. jim dovolovala procházku.

Jitka doporučovala zapojovat více pohybových aktivit pro celou třídu.

Podle Antonína bylo potřeba vzdělaného personálu, který věděl, jak s ADHD dětmi pracovat.

Klára vnímala, že je náročné sladit nároky a potřeby všech dětí ve třídě.

Dobrým nástrojem k vyřešení neklidu, který student prožívá, byla podle Jitky Rubikova kostka.