Zpět na Podpora studentů s ADHD ve škole

Dobrým nástrojem k vyřešení neklidu, který student prožívá, byla podle Jitky Rubikova kostka.

Jitka

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 44 let

Textová verze


P: A v některých věcech je třeba přijmout, že oni si nemohou pomoct. Když tam je neklid, že je to třeba přijmout. Nabídnu mu míček, nabídnu tomu dítěti Rubikovu kostku, ať si otáčí, vyřeší si tím ten neklid. Velmi často na tom poznám, že to dítě logicky přemýšlí, protože ten hlavolam sestaví. Myslím si, že problém je ten, že to dítě neustále žije v mnohem větších nárocích, než je schopno zvládnout. Takže já tam vidím dušičku, která je strašně nejistá, no.


Další zkušenosti:

Díky asistentovi pedagoga se Tomáš mohl věnovat celé třídě.

Klára by byla nejraději za jednu třídu a s menším počtem studentů a se dvěma asistentkami.

PodleJarmily vnímal kolektiv asistenta jako součást třídy.

ProKláru bylo důležité naučit třídu, že asistent je pro žáka potřeba, ne výhoda.

Marin v roli asistenta pedagoga narazil na učitelku, která neporozuměla roli asistenta.

Andree asistentka pedagoga spíše starosti přidělávala.

Když měli studenti pocit, že už výuku nezvládají Jitka B. jim dovolovala procházku.

Jitka doporučovala zapojovat více pohybových aktivit pro celou třídu.

Podle Antonína bylo potřeba vzdělaného personálu, který věděl, jak s ADHD dětmi pracovat.

Klára vnímala, že je náročné sladit nároky a potřeby všech dětí ve třídě.

Dobrým nástrojem k vyřešení neklidu, který student prožívá, byla podle Jitky Rubikova kostka.